Dzień Dziecka dla każdego.

Choć obchodzenie Dnia Dziecka jedni kwitują mniej (lub bardziej) wyraźnym wzruszeniem ramion, dziś wejdę w skórę  niedzielnego spamera i przytoczę kilka rzeczy nadających się do tego święta. Wiek rzecz jasna nie gra roli.

Poniższy wpis ilustruje jedna z mych ulubionych deviantartowych artystek, czyli Uzucake

Co obejrzeć:

1. Mały Nemo w krainie snów– jeśli obce jest wam zaklęcie „Sesama- pidżama” wiedzcie, że musicie nadrobić ten film. Nie tylko dlatego, że pojawia się w nim chodzące łóżko i kilka zapierających dech momentów.

2. Wielki Mysi Detektyw– dla mnie to klasyk z tych dzieł Disney’a, które wydają się nieco zapomniane. Zwierzęca wersja Sherlocka Holmes’ a z domieszką londyńskiego klimatu to jest to, co tygrysy lubią najbardziej.

3. Gwiezdne Wrota– mam wyraźny sentyment do tej produkcji i Jamesa Spadera, którego postać- jak wspomniałam bodaj na Twitterze przypomina mi Milo z  „Atlantydy”. Warto też zwrócić uwagę na  występ Jaye Davidsona  w roli boga Ra.

4. Kosmiczny Mecz*/ Kto wrobił Królika Rogera– choć łączenie animacji z fabularnym kinem nie zawsze dawało dobry efekt (patrz: „Cool World”) oba  te filmy mają w sobie coś przyciągającego.

5. Niekończąca się opowieść– potęga wyobraźni plus zapadające w oczodoły sceny (tak, mam na myśli tę z koniem).

6. Magiczny Miecz– wiem, że produkcja jest ostro krytykowana, ale klimatycznie mam z nią same ciekawe wspomnienia (bałam się jak nikt żelaznych potworów stworzonych przez Rubera- notabene korzystającego z mikstur firmy Acme).

*Kto jeszcze kolekcjonował kolorowanki?

What does the cat say?

W co zagrać:

1. Kapitan Pazur– najlepsza gra platformowa w dziejach, z nieśmiertelnym tekstem pt. „Będziemy robić za flaszkę” i „Cholerne ptaszyska”.

2. Hokus pokus Różowa Pantera/ Na Kłopoty Pantera– humor i dubbing Pazury robią swoje.

3. Hades Challenge– gra osadzona w mitycznym świecie plus design rodem z „Herkulesa”, czy muszę dodawać coś jeszcze?

4. Tajne akta: Tunguska– połączenie tego, co w przygodzie lubię najbardziej.

5. Rayman Legends– chociażby z powodu moich niedawnych peanów odnośnie ścieżki dźwiękowej.

6. Worms Armageddon– do tej pory pamiętam robaczki z bazooką, mówiące coś w stylu: „Oh, shit”.

Ps. Lista jest subiektywna i możecie dodać swoje propozycje.

9 uwag do wpisu “Dzień Dziecka dla każdego.

  1. od siebie dodam dwa starsze ale jak sądzę godne polecenia produkcje na początek ten klasyk animowanej fantasy czyli Ostatni Jednorożec

    następny to kolejny klasyk tym razem kukiełkowy Dark Crystal

  2. Ja też zbierałam kolorowanki 🙂 Wielki Mysi Detektyw – pamiętam.
    Gwiezdne Wrota! – miałam to nagrane na VHS i widziałam niezliczoną ilość razy. Wtedy to był dla mnie fantastyczny film 🙂

    Moje dzieciństwo to główne bajki z serii Asterix i Oberix, gry na Pegasusie, Król Lew, Pocahontas i Piękna i bestia. Zbierania kolorowych karteczek i granie w grę planszową Magia i Miecz.

    1. Czyli od początku miałaś dobry gust filmowy:P

      Disney to taki żelazny standard, ale wolałam dodać też coś od siebie. No i przypominałam sobie jak kolekcjonowałam karteczki z Sailor Moon, oraz Xeną i Herkulesem;). Za to ni w ząb nie kojarzę Magii i Miecza- byłam raczej z tych zbierających tazosy z Pokemonami i karty Dragon Balla 🙂

  3. Pamiętam, że swego czasu byłam na Magicznym Mieczu w kinie. Strasznie mi w pamięć zapadło to, że Andrzej Piaseczny nagrał na potrzeby filmu piosenki. Po dziś dzień lubię ich brzmienie 🙂
    A Kosmiczny Mecz to totalny klasyk!

  4. Te dwie gry z Różową Panterą usadziły mnie w dzieciństwie na tyłku przed komputerem na kawał czasu :). Bym pograła, ale kuzyn mi zwinął – też swoją drogą dziecko z niego już takie nie za bardzo. Ja bym do gier jeszcze dorzuciła „Księcia i Tchórza”, bardzo ładna (i uważam tak mimo upływu czasu ;)) i wciągająca.
    A „Wielki Mysi Detektyw” jakoś mnie ominął, chyba w końcu trzeba będzie nadrobić…

    1. „Książę i Tchórz”- czyli legendarny tekst pod tytułem „Nie mogę tego zrobić/ Nie mogę tego wziąć” 🙂
      Mam lekki nostalgia trip między innymi z tego powodu, że żadna z tych gier nie chce mi pójść na laptopie;/ Technologia też ma swoje minusy, pozostaje oglądanie let’s playi (ów?) ;3

Skomentuj

